Hakikat Ihya at Turots

Hakikat Ihya Turots1

HAKIKAT IHYA AT TUROTS

Syaikh Muhammad bin Hadi menasihati: “Wahai anakku, tidaklah kami mengetahui Jam’iyah kecuali sebagai pemecah belah dakwah Salafiyah di seluruh dunia ini. Saya pergi ke negera barat, tidaklah saya mendapati masyarakat Salafiyah yang berpegang teguh, ketika Jami’iyah mendatangi mereka kecuali memecah belah mereka menjadi dua golongan. Demikian juga di Afrika dan negera timur.

Mereka berdiri diatas pemikiran dan kitabnya Abdurahman Abdulkholiq sampai hari ini, dan mereka mengingkari hal itu. Mereka telah mengingkari hal itu disalah satu majelis yang kami dan beberapa para Syekh berdebat dengan mereka. Thoriq Al Isa mengingkari hal itu dengan berkata, “Kami banyak dan Abdurahman Abdulkholiq tidak  bersama kami sekarang.”

Maka waktu itu dengan segera Dr. Muhammad Khalifa At Tamimi membantahnya,”Justru di masa sekarang ini!, ketika kami berada di acara dauroh di Indonesia atau Malaysia,-saya lupa, kelupaan dari saya, saya Muhammad bin Hadi-, maka kami mendapati mereka mengajarkan kitab-kitab Abdurahman Abdulkholiq! ” Terdiamlah Thoriq Al Isa.

Mereka menampakkan dengan sesuatu dan hakikat mereka sesuatu yang lain lagi. Maka kita memohon kepada Allah hidayah untuk seluruhnya. Dan kita meminta kepada Allah keselamatan dan kesejahteraan.”

~ Download Audio di Sini

Diterjemahkan oleh: Abu Abdillah Zaki Ibnu Salman

© 1439 / 2017 Forum Salafy Indonesia. All Rights Reserved.